Established on April 1 1990, PLUSRonda is the familiar name given to our team of dedicated personnel whose primary task is to patrol our Expressway and provide assistance to our customers wherever it is needed.
Fronting the Expressway's operations, the PLUSRonda personnel also check Emergency Telephones, fence lines and other roadside furniture on a regular basis, ensuring the timely repair of all damages.
Available 24-hours a day, 365-days a year, the PLUSRonda services reflect our commitment towards providing a safer and more convenient choice for travelers.
The services offered by the PLUSRonda include :
To obtain PLUSRonda assistance, users can:-
PLUS continually improves PLUSRonda services by improving response time in attending to customers.
To all our Stakeholders,
We, PLUS Malaysia Berhad and our subsidiaries (collectively, âPLUSâ) respect your right to privacy and we respect all personal information you provide to us. The Personal Data Protection Act 2010 (âPDPAâ) was introduced in Malaysia to regulate the processing of personal information in commercial transactions and to safeguard the interest of individuals. Please note that we only collect your personal information in compliance with the PDPA. We require your personal data to understand your needs and provide you with a better service, and in particular for the following reasons:
Please note that we will let you know about any products or services which we believe may be of interest to you. You will always be able to unsubscribe or opt-out of receiving our messages. Further, to comply with the provisions under the PDPA, PLUS has introduced the PLUS PRIVACY POLICY (âPrivacy Policyâ), which you may access through our webpage at www.plus.com.my. PLUS will comply with the Privacy Policy and the PDPA in relation to any personal information to which PLUS is given access to by any individual.
You may submit your written request, between 9.00AM and 5.00PM, Monday to Friday, if you have any questions in relation to the Privacy Policy; or for access to, or correction of your personal information or limit the processing of your personal information upon payment of a prescribed fee, to us at
PLUS PRIVACY POLICY (âPrivacy Policyâ) download here >>>
PLUS Malaysia Berhad (“PLUS”) yang beralamat di Menara Korporat, Persada PLUS, Persimpangan Bertingkat Subang, KM15, Lebuhraya Baru Lembah Klang, 47301 Petaling Jaya, Selangor dan syarikat-syarikat berkaitan, bersekutu, atau gabungan PLUS, termasuk entiti-entiti di dalam Kumpulan Syarikat PLUS seperti Projek Lebuhraya Usahasama Berhad, Lebuhraya Pantai Timur 2 Sdn. Bhd., Teras Teknologi Sdn. Bhd. (selepas ini dirujuk sebagai “PLUS”, “Kami”) adalah komited untuk mengekalkan kerahsiaan, keselamatan dan integriti Data Peribadi yang diberikan oleh anda. Selaras dengan Akta Perlindungan Data Peribadi 2010 (“Akta”), Notis Privasi ini bertujuan untuk menerangkan cara-cara kami mengguna dan memproses Data Peribadi anda serta pilihan-pilihan yang ada untuk anda memperbetulkan atau mengakses atau menghadkan akses kami kepada Data Peribadi anda.
Kami dibenarkan mengumpul Data Peribadi yang berikut:-
(dirujuk secara kolektif sebagai “Data Peribadi”)
Untuk memastikan anda dapat menikmati semua manfaat di bawah program PLUSMiles, kami memerlukan anda untuk memberikan Data Peribadi kepada kami. Sekiranya anda memilih untuk tidak memberikan Data Peribadi anda seperti yang tersenarai di atas atau menarik balik kebenaran bagi pemprosesan Data Peribadi anda, kami mungkin tidak dapat memberikan keseluruhan atau sebahagian daripada manfaat di bawah perkhidmatan-perkhidmatan dan program PLUSMiles tersebut kepada anda, yang mungkin ditawarkan kini atau yang mungkin akan diperkenalkan dari semasa ke semasa. Program PLUSMiles bermaksud semua program kesetiaan, ganjaran dan/atau insentif PLUSMiles yang ditawarkan atau dikendalikan oleh kami, termasuk tetapi tidak terhad kepada, PLUSMiles, PLUSTrack dan e-PLUSMiles.
Selain daripada Data Peribadi yang anda berikan kepada kami secara langsung, pihak kami juga boleh mengumpul Data Peribadi anda daripada pelbagai sumber seperti:-
Kami mengumpul Data Peribadi anda untuk tujuan-tujuan berikut (“Tujuan-tujuan”):
dan anda dengan ini bersetuju dan membenarkan kami menggunakan dan memproses Data Peribadi anda untuk Tujuan-tujuan di atas dan mengikut cara yang dikenal pasti dalam Notis Privasi ini.
Tujuan-tujuan Pemasaran dan Promosi
Kami juga boleh menggunakan dan memproses Data Peribadi anda untuk tujuan-tujuan lain seperti ("Tujuan-tujuan Tambahan"): -
melalui pos, panggilan telefon, perkhidmatan mesej, serahan tangan dan/atau e-mel.
Sekiranya anda tidak membenarkan kami memproses Data Peribadi anda untuk Tujuan-tujuan Tambahan, sila maklumkan kepada kami dengan menggunakan butiran hubungan yang dinyatakan di bawah.
Semua data peribadi yang dikumpul akan disimpan oleh kami selama tempoh yang dibenarkan/dikehendaki di bawah undang-undang Malaysia, dan tempoh tersebut mungkin dilanjutkan sehingga selepas penamatan kontrak anda dengan kami.
Kami boleh mendedahkan data peribadi anda kepada pihak-pihak berikut:-
Data Peribadi anda mungkin dipindah kepada, disimpan dalam, digunakan dalam dan diproses dalam suatu bidang kuasa selain Malaysia, seperti yang dinyatakan dalam Notis Privasi ini atau jika pelayan-pelayan kami terletak di luar Malaysia. Anda memahami dan membenarkan pemindahan Data Peribadi anda ke luar Malaysia seperti yang diterangkan di sini.
Sekiranya anda ingin membuat sebarang pertanyaan, aduan, permintaan akses atau pembetulan, atau permintaan untuk kami mengehadkan pemprosesan berkenaan Data Peribadi anda untuk Tujuan-tujuan atau Tujuan-tujuan Tambahan, sila hubungi kami di:-
Ketua Pegawai Governans & Risiko
Nombor Hubungan : +603-7801 6666 atau
E-mel kepada : This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Kami berhak untuk mengenakan bayaran untuk mengakses Data Peribadi anda dalam jumlah yang dibenarkan di bawah undang-undang. Berhubung dengan hak anda untuk mengakses dan/atau membetulkan Data Peribadi anda, kami berhak untuk menolak permintaan anda untuk mengakses dan/atau membuat sebarang pembetulan kepada Data Peribadi anda atas alasan-alasan yang dibenarkan di bawah undang-undang, contohnya apabila perbelanjaan menyediakan akses kepada anda adalah tidak sepadan dengan risiko privasi anda atau orang lain.
Sekiranya anda berhasrat untuk menghadkan hak kami untuk memproses Data Peribadi anda, anda boleh menghubungi kami secara bertulis melalui alamat e-mel di atas.
Sekiranya anda tidak mahu Data Peribadi anda dikumpulkan melalui kuki di Laman Web, anda boleh menyahaktifkan kuki dengan melaraskan tetapan pelayar internet anda untuk melumpuhkan, menyekat atau menyahaktifkan kuki, dengan memadamkan sejarah penyemakan imbas anda dan membersihkan cache dari pelayar internet anda.
Sekiranya Data Peribadi individu-individu bawah umur (individu-individu di bawah umur 18 tahun) diberikan kepada kami, anda, sebagai ibu bapa atau penjaga sah mereka dengan ini membenarkan pemprosesan Data Peribadi individu-individu bawah umur tersebut dan secara peribadi menerima dan bersetuju untuk diikat oleh Notis Privasi ini dan bertanggungjawab untuk tindakan-tindakan kanak-kanak tersebut.
Dalam sesetengah keadaan, anda mungkin telah memberikan data peribadi yang berkaitan dengan individu-individu lain (seperti pasangan, ahli-ahli keluarga atau rakan-rakan anda) dan dalam keadaan sedemikian anda mewakili dan menjamin bahawa anda diberi kuasa untuk memberikan data peribadi mereka kepada kami dan anda telah memperolehi persetujuan mereka untuk pemprosesan dan penggunaan data peribadi mereka mengikut cara yang dinyatakan di dalam Notis Privasi ini.
Kami berhak untuk mengemas kini dan/atau meminda Notis Privasi ini. Kami akan memaklumkan anda mengenai pindaan penting kepada Notis Privasi ini melalui e-mel dan dengan memaparkan versi yang telah dikemaskini pada Laman Web kami, dan akan memerlukan kebenaran anda bagi pindaan - pindaan yang baru. Sekiranya anda terus melanggani program PLUSMiles anda akan dianggap sebagai telah menerima perubahan-perubahan tersebut.
Sekiranya berlaku sebarang pertikaian di antara versi Bahasa Inggeris dengan versi-versi bahasa yang lain, versi Bahasa Inggeris akan mengatasi dan digunapakai.
PLUSLine is the PLUS toll free customer care line. Calls to the PLUSLine will be directed to the PLUS TMC in Subang. Through this 24-hour customer care line, users can receive the latest traffic updates, lodge a feed and request for PLUSRonda assistance on the PLUS expressways.
Emergency Numbers | |
---|---|
PLUSLine | 1800-88-0000 |
AAM | 1-300-226-226 |
Touch 'N Go | 03 2714 8888 |
Touch ‘n Go eWallet | 03-5022 3888 |